Proiectul de modernizare a depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia se află într-un stadiu avansat. În aprilie 2020 consilierii locali au aprobat raportul privind studiul de oportunitate pentru noul depou și indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, iar în mai 2021 indicatorii tehnico-economici și studiul de prefezabilitate pentru același proiect.
Costurile estimate sunt de 151.563.774,08 lei, cu TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj reprezintă 80.927.430,95 lei, cu TVA. Investiția este eșalonată pe o perioadă de trei ani, din care durata lucrărilor de 22 de luni.
Serviciile actualului depou al CTP din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980. Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților. De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități. Se propune modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției. În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată.
Modernizarea depoului devine prioritară și în contextul achiziției, prin intermediul fondurilor europene, a 32 de tramvaie (Bozankaya și PESA) și a 44 de autobuze electrice. Astfel, depoul va avea două spații de adăpostire, unul pentru 46 tramvaie, celălalt pentru 62 de autobuze electrice, în funcție de gabarit. Va fi primul depou din România, dar și din Europa de Est, construit pentru a fi independent energetic, astfel că toate capacitățile energetice vor fi asigurate de panouri fotovoltaice
Modernizarea depoului din zona Dacia va atrage după sine și o serie de modificări în structura arterelor de circulație din zonă, prin realizarea unei conexiuni rutiere cu zona Complexului ERA prin prelungirea străzii Tabacului. Pe strada nou creată va fi construită și o cale de rulare a tramvaielor, cu plecare din Rond Dacia, iar trama stradală va fi modernizată.