Ministrul de Interne, Lucian Bode, a explicat într-o conferinţă de presă că a ales Cluj-Napoca pentru a implementa proiectul pilot privind cărţile electronice de identitate deoarece a găsit aici deschidere şi interes din partea autorităţilor. Experţii MAI au explicat cum funcţionează noul sistem.
Ministrul de Interne Lucian Bode a fost prezent, luni, în jurul orei 11.00, la Cluj-Napoca pentru a prezenta proiectul pilot de introducere a cărţilor de indetitate electronice.
„Azi dăm startul emiterii cărţilor de identitate electronică în cadru unui proiect pilot pentru care ales municipiul Cluj-Napoca. Am găsit aici dschidere din partea domnului primar Emil Boc şi din partea echipei sale pentru implementarea acestui proiect pilot. Le mulţumesc pentru interesul manifestat pentru acest proiect pilot.. Multumesc echipei tehnice a MAI care, în colaborare cu partenerii instituţionali, a pus în practică, prin forţe propriii, acest proiect pilot”, a declarat ministrul Bode în cadrul unei conferinţe de presă.
5.000 de cărţi electronice de identitate pe an
Cartea electronică de identitate va fi emisă, în număr limitat, conform obligaţilor europene. Se estimează că în acest an vor fi emise aproximativ 5.000 cărţi de identitate electronice. Primii care vor intra în posesia noilor documente sunt clujenii. România este obligată să emită cartea electronică de identitate începând cu data de 2 august 2021, conform Regulamentul (UE) 2019/1157.
Carte de identitate cu amprente
Pe lângă semnătura şi fotografia titularului, cartea de identitate electronică prevede şi luarea amprentei. Cartea de identitate are un suport electronic pe care sunt stocate imaginea titularului şi imaginea a două amprente. Datele pot fi citite cu orice dispozitiv ce are instalată o aplicaţie de citire a documentelor. Într-o faţă următoare pe cartea de indentitate vor fi stocate informaţiile care acum se găsesc în cardul naţional de sănătate, astfel că acest din urmă card va dispărea.
Experții MAI au prezentat cum funcționează noul sistem.