189 de adulți înscriși în programul „A doua șansă”, în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”

0
418

Programul „A doua șansă” este un program educațional care oferă tinerilor/adulților posibilitatea de a finaliza învățământul obligatoriu de 10 clase.

În cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”, programul „A doua șansă” se desfășoară în localitățile Hârlău, Podu Iloaiei și Răducăneni, în cadrul unităților școlare, unde 189 de adulți sunt cuprinși în învățământul primar și învățământul secundar inferior, printre care și cetățeni de etnie roma.

Cursanții beneficiază de rechizite școlare și de o sală dotată cu echipamente IT de ultimă generație – tabla interactivă, video proiector și mobilier școlar – necesare desfășurării în bune condiții a procesului instructiv-educativ. Cele 11 grupe de studiu sunt organizate astfel: 4 grupe la Hârlău, în cadrul Școlii Gimnaziale „P. Rareș”, alte 4 grupe funcționează la Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” din Podul Iloaiei, iar 3 grupe sunt organizate la Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” din Răducăneni. 

Cursurile din cadrul programului „A doua șansă” sunt susținute de 32 de profesori-tutori, responsabili pe arii curriculare, care predau conform programei școlare specifice.
Cursurile „A doua șansă” au început în luna februarie 2019 și vor continua, în cadrul proiectului, până în luna ianuarie 2021.
În prezent cursanții din programul „A doua șansă” învățământ secundar inferior sunt în vacanță, urmând să continue orele din planul cadru din luna septembrie; cursanții din învățământ primar vor finaliza anul de studiu pe parcursul lunii iulie.
„Proiectul Școli prietenoase în comunități implicate ne deschide calea spre o nouă abordare a relației școală-familie-comunitate, în vederea îmbunătățirii rezultatelor școlare ale elevilor incluși în proiect, creșterea stimei de sine și a interesului față de educație.


Formarea cadrelor didactice în perspectiva abordării unor metode inovative, eficiente pentru cursurile „A doua șansă” – având în vedere vârsta cursanților și timpul de când aceștia au întrerupt școala – reprezintă o modalitate de succes pentru integrarea ulterioară pe piața muncii.
Pentru echipa managerială, este bine-venită identificarea de noi soluții, specifice comunității noastre, care să prevină și să diminueze absenteismul, eșecul școlar și chiar abandonul școlar.” a punctat prof. Lucia Acsinia, directorul Școlii Gimnaziale „P. Rareș” din Hârlău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.